תיעוד דרמטי: נחשפה מנהרת טרור מתחת לבית החולים שיפאא׳

קובי פינקלר No Comments on תיעוד דרמטי: נחשפה מנהרת טרור מתחת לבית החולים שיפאא׳

צה"ל מצא בבית החולים שיפא פיר משמעותי ששימש את חדרי הפיקוד של מפקדי הגדודים ומפקדי הפלוגות האחראים על רשת המנהרות והפיקוד של צפון הרצועה

12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות צה״ל בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל״ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפאא׳.

פיר המנהרה, אשר גרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את ארגון הטרור חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחותינו למפקדות ונכסי תת הקרקע של הארגון.

פיר המנהרה אותר בשטח בית החולים מתחת לסככה, בה היה גם רכב ועליו אמצעי לחימה רבים הכוללים RPG, מטענים, נשקי קלצ’ניקוב ועוד.

כמו כן נמצא במקום רכב טויוטא ממולכד בדומה לזה ששימש את החמאס בשמחת תורה. יתכן שחלק מהמנהרות נסתם בימים האחרונים בידי חמאס אחרי תחילת התמרון. בצה"ל אומרים שיש סבירות שמנהרות אלו שימשו גם את החוטפים וגם מסתעפים מהן מנהרות למקומות נוספים.

כוחות צה״ל ושב"כ ממשיכים בפעילות לחשיפת תוואי המנהרה.

צה"ל פרסם תצלומי אוויר של בית החולים שיפאא' לצד מיקומי תשתיות הטרור שנמצאו ובניהן מטעני נפץ במחלקת הפיזיותרפיה, חדר חקירות במחלקת הלב, אמצעי לחימה ומודיעין במתחם ה-MRI ופיר המנהרה שאותר סמוך לבניין הקטארי של בית החולים:

בצבא אומרים כי הממצאים מוכיחים מעל כל ספק שבניינים במתחם בית החולים משמשים כתשתית לארגון הטרור חמאס, לפעילות טרור. זו הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי לפעילות הטרור הרצחנית שלו.

play-sharp-fill
play-sharp-fill
play-sharp-fill


0 תגובות